Πέμπτη 28 Μαΐου 2015

Cucumber & Coconut cream Soap Tutorial

Επιτέλους γράφω αυτό το step by step άρθρο για τη δημιουργία φυσικού σαπουνιού με την διαδικασία της ψυχρής μεθόδου και αφορά στο τελευταίο μου σαπουυνοπείραμα όπου αντικατέστησα όλο το υγρό της συνταγής με χυμό φρεσκοστυμένου βιολογικού αγγουριού!

Η συνταγή μου περιέχει ελαιόλαδο, αμυγδαλέλαιο, καστορέλαιο, λάδι καρύδας, λάδι κοκοφοίνικα, βούτυρο καριτέ και βούτυρο κακάο σαν βάση ελαίων με υπερλίπανση 8% ώστε να βγει μαλακτικό και ενυδατικό το σαπούνι μου, για χρήση στο πρόσωπο. Προσέθεσα σκόνη κρέμας καρύδας για έξτρα απαλή και θρεπτική δράση. 


Πάμε να δούμε τη διαδικασία βήμα βήμα.

Αρχικά έστυψα το αγγούρι και στράγγισα προσεκτικά το χυμό ώστε να μην μείνουν κομματάκια που θα δημιουργούσαν υγρασία στο τελικό μου σαπούνι.




Μετέφερα ζυγίζοντας το υγρό της συνταγής σε άλλο δοχείο. Αν είστε στα πρώτα σας πειράματα χρησιμοποιήστε απλώς απιονισμένο νερό, στο 38% της ποσότητας των ελαίων.
Μετά τη ζύγιση, έβαλα το υγρό στην κατάψυξη έτσι ώστε, κατά τη διάλυση με το καυστικό νάτριο, να μην ανέβει πολύ η θερμοκρασία του και χαθούν τα ευεργετικά συστατικά του αγγουριού.




Κατόπιν, ζύγισα το καυστικό νάτριο 



Στη συνέχεια ζυγίζω τα λάδια και τα βούτυρα της συνταγής και βάζω το δοχείο σε μπεν μαρί ώστε να λιώσουν τα βούτυρα και να ενσωματωθούν στην λιπαρή φάση. 



Αφότου παγώσει αρκετά ο χυμός μου, αρχίζω να προσθέτω κουταλιά κουταλιά το καυστικό νάτριο, και στα μεσοδιαστήματα το τοποθετώ σε ψυχρό υδατόλουτρο για να κρατάω τη θερμοκρασία κάτω των 40 βαθμών κελσίου. Το χρώμα θα σκουρύνει λίγο, αλλά με προσοχή, συνεχίζω τη διαδικασία. Αυτό μπορεί να είναι λίγο χρονοβόρο. 
Ρίχνω πάντα το καυστικό νάτριο σιγά σιγά στο υγρό της συνταγής και ποτέ το αντίθετο.




Ζυγίζω το άρωμα της συνταγής




Ρίχνω τη σκόνη της κρέμας καρύδας στα λάδια μου εφόσον έχουν λιώσει σωστά όλα, και χτυπάω λίγο με το stick blender για να ομογενοποιηθεί το μίγμα. Διατηρώ σε χαμηλή θερμοκρασία τα ευαίσθητα συστατικά μου. 



Κανονικά στην ψυχρή μέθοδο η ένωση της υγρής φάσης με τη λιπαρή γίνεται σε θερμοκρασίες ανάμεσα 35 και 45 βαθμών κελσίου. Επειδή όμως πρόκειται για ιδιαίτερη συνταγή, θα προχωρήσω στην ένωση των φάσεων σε θερμοκρασία δωματίου, γύρω στους 20 βαθμούς. Δεν θέλω το μίγμα μου να ζεσταθεί πολύ και να χάσω τις ιδιότητες του χυμού μου. Το μίγμα καθώς ενώνεται ανεβάζει θερμοκρασία, καθώς η σαπωνοποίηση είναι μια χημική αντίδραση. Φροντίζετε πάντα να τηρείτε τους κανόνες ασφαλείας καθ όλη τη διαδικασία. (Γάντια, γυαλιά κτλ)

Ρίχνω πάντα την υδατική φάση στη λιπαρή, η οποία φροντίζω να είναι σε αρκετά μεγάλο δοχείο για να μπορέσω να αναδεύσω με το μπλέντερ χειρός. 




Χτυπάω με το μπλέντερ μου και ανα διαστήματα ανακατεύω χειροκίνητα ώσπου να δω το μίγμα να παχαίνει και να αφήνει ευδιάκριτες γραμμές στην επιφάνεια. Αυτό ονομάζεται "Trace" και εκεί προσθέτουμε ευαίσθητα συστατικά όπως άρωμα, υφές, αιθέρια έλαια και έξτρα πολυτελή λάδια ή βούτυρα για καλλυντική χροιά στο τελικό προϊόν. 



Σε αυτό το σημείο ενεργούμε ταχύτατα, γιατί δεν θέλουμε το μίγμα μας να πήξει πολύ και να δυσκολευτούμε στο καλούπωμα. Εγώ χύτευσα το μίγμα μου σε σωλήνες ώστε να βγάλω πανέμορφα στρογγυλά σαπούνια, με μέσο χρόνο ωρίμανσης τις 6 εβδομάδες σε σκοτεινό και αεριζόμενο μέρος. 




Αν έχετε απορίες ή θέλετε να πειραματιστείτε και αναζητάτε συνταγές και tips μπορείτε πάντα να επικοινωνείτε μαζί μου μέσω email στο fallia_xz@hotmail.com 

H αναπαραγωγή του περιεχομένου αναπαράγεται μόνο εφόσον κοινοποιηθεί η πηγή προέλευσης του υλικού. 

Θα επιστρέψω με review όταν ξεκαλουπώσω και κόψω το σαπουνάκι μου! 

Γαρυφαλλιά :) :) :) 

Δεν υπάρχουν σχόλια: